1 kwietnia ... pogoda zażartowała

2 tygodnie temu rozkopcowałem krzewy ale ziemia wokół nich jeszcze została przez jakiś czas dla odizolowania gruntu z korzeniami od ciepłego słonka co powinno troszke spowolnić start a jednocześnie osuszy łoze która wystarczająco długo leżała w ziemi.
Są zwolennicy odkrywania wcześniejszego i późniejszego... ja należe do tych pierwszych.
Ale u mnie słoneczko grzeje na winniczke nachyloną na południe więc robi się naprawde cieplutko.
A dziś niespodzianka a raczej psikus pogodowy.


Ostatnio pisałem o rozpoczęciu ukorzeniania i z okazji że minęły 2-tyg zrobiłem przegląd w ukorzeniarce.
Część sztobrów z z przerośniętym kalusem lub (już) korzeniami trafiły do doniczek a reszta do dogrzania (...jeszcze).
W kolejce do doniczek zdecydowanie przodowały takie odmiany jak Kiszmisz Ł., Arkadia, Kristaly...
Na fotce poniżej Kiszmisz Ł.




A to pierwsza część z pierwszej partii sztobrów :)


W tunelu krzewy już pomalutku przestają płakać (zasklepiają się cięcia) ale za to kilka krzewów już się wyrywa do życia np. sadzonka Nero z poprzedniej wiosny, sadzonka Vitra, sadzonka FVKZ-9-1...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz